Gavrila Inoan
Irina Haidet
 
Lectia 1 sus

DEOSEBIRI ESENTIALE

Miss, manechin, fotomodel, trei lucruri total diferite.

Cite manechine celebre ati auzit sa fi fost miss-uri? Cite miss-uri celebre ati auzit ca au ajuns bune manechine? Despre fotomodele, la fel.

Aproape niciuna. De ce? Pentru ca MISS, MANECHIN si FOTOMODEL sint trei lucruri total diferite, nicidecum identice.

Neprofesionistii, amatorii sau rauintentionatii nu fac deosebirea intre acesti trei termeni diferiti: miss, manechin, fotomodel.

Putinii specialisti in domeniu stiu insa ca acestia sint trei notiuni care nu au legatura una cu alta.

Intilnim foarte multe concursuri de miss promise ca rampe pentru lumea modelingului si a modei. Gresit ! O confuzie aproape generala, intretinuta de organizatori rau intentionati sau amatori in domeniu, domina aceste competitii feminine.

De ce?

Pentru ca MISS , MANECHIN si FOTOMODEL sint trei notiuni total separate ! Desi in toate sint prezente fete tinere lucrurile difera foarte mult.

Sa explicam aceste diferente majore.

FOTOMODEL

FOTOMODELUL este o persoana inzestrata cu o fotogenie deosebita dar care are si talentul de comunica prin imagine. Rolul sau este acela de a transmite un mesaj, prin simpla fotografie in care apare. La acesta lucreaza si fotograful si fotomodelul dar cel din urma are rolul esential. Fotograful face toate eforturile de avea lumina potrivita, incadrarea in planul imaginii, culorile. El gindeste din timp pozitiile pe care i le va cere fotomodelului sa le adopte. Un fotograf profesionist isi pregateste sedinta din timp tinand cont de toate detaliile. El contureaza, nu de putine ori, pana si schite in creion ale fiecarui plan de lucru. Aceste schite sunt discutate cu clientul iar apoi cu fotomodelul pentru ca acesta din urma sa se adapteze cat mai repede cerintelor sedintei. Deasemenea, fotograful dirijeaza fotomodelul pentru ca sa ajunga la starea ceruta de respectiva sedinta foto, stare legata direct de mesajul pe care imaginea trebuie sa-l transmita privitorului, destinatarului final.

Luam ca exemplu imaginea dintr-o revista in care apare o tanara emanand distinctie si care poarta la gat un colier de perle. Ea transmite mesajul vanzatorului de coliere prin care acesta spune potentialei clientele: “purtind colierul vandut de mine veti fi perceputa de cei din jur ca o femeie distinsa, cu clasa, deosebita”. Energia si talentul de a transmite mesaje ale fotomodelului nu se concentreaza pe propria promovare. Totul merge spre promovarea mesajului ce insoteste produsul. Produsul (in exemplul nostru, colierul) este cel mai important. Fotomodelul este total aservit transmiterii acestui mesaj nefiind important ca persoana cu identitate si personalitate proprie. Fotomodelul este un anonim fiind, in fapt, un simplu vector de mesaj si atat. Pe nimeni nu intereseaza cine este persoana din imagine. Nici pe transmitator si nici pe destinatar. Important este doar mesajul. Persoana din imagine ramine pentru publicul larg doar “cineva care-mi spune ceva”.

MANECHIN

MANECHINUL are rolul de a pune in evidenta tot un produs al altuia. El transmite un simplu mesaj de vanzare. In cazul prezentarilor de moda, manechinul trebuie sa poarte hainele, pantofii, accesoriile incredintate de catre creatorul de moda care a angajat prezentarea in asa fel incat sa transmita mesajul dorit de acesta. Spre exemplu, creatorul poate cere manechinului sa poarte pe podium o tinuta de vara cu energie si buna dispozitie. Mesajul creatorului, transmis publicului prin intermediul manechinului este: “Aceste haine te fac sa fii tonica, plina de viata, de energie, atragatoare!”. Si aici rolul manechinului este doar acela de transmitator ca si in cazul fotomodelului. Nu este deloc usor sa faci asta si de aceea numarul manechinelor cu adevarat de top este foarte mic. Intre plimbarea inbufnata si absenta de pe podium (pe care o intalnim cel mai des) si ceea ce trebuie sa insemne comportamentul unui manechin adevarat este o foarte mare diferenta. Nu trebuie sa va lasati amagite de comentariile unora sau ale altora ori de propriile laude ale unui manechin sau al altuia. Intilnim foarte des manechine care declara prin publicatii sau emisiuni ca au lucrat pentru creatori celebri. Totusi, ele nu pot sa prezinte nici un fel de imagine de la respectiva prezentare. Daca mai faci si o cercetare pe net privitoare la acesta clamata colaborare ai deseori ocazia sa constati ca nu este nimic real in cele spuse. Un topmodel adevarat iese singur in evidenta, se diferentiaza de restul colegelor de prezentare. Ea nu devine manechin de top doar pentru ca o persoana sau alta spun sau scriu ca ar fi asa. Poate ca exista un segment de public care poate fi pacalit prin asemenea aprecieri laudative nereale dar avizatii stiu sa faca diferenta. Deci, si manechinul isi dedica energia si talentul pentru a scoate in evidenta munca altuia (a creatorilor), nicidecum propria persoana. Ca persoana nu conteaza, nu exista. In timpul prezentarii manechinul este “una dintre cele multe”. Pentru ca cel care a comandat prezentarea (creatorul sau producatorul) sa fie multumit de manechin acesta trebuie sa faca efortul de a pune in valoare produsele purtate, creatiile respective. Daca nu o face si incearca sa foloseasca acele momente doar pentru a iesi ea in evidenta, nu va aduce multumirea angajatorului iar sansa de a prinde un contract in viitor se diminueaza radical.

O munca seriosa, facuta cu energie dar si talent, pot aduce, cu vremea, in prim plan si numele manechinului respectiv. Sint cazuri foarte rare dar meritorii. Atunci cand apare pe podium sau intr-o filmare, respectivul manechin este recunoscut de public, diferentiat din grupul de colege. Nu mai este nevoie de nici un fel de indicatie scrisa sau vorbita pentru a se pune in evidenta. Abia din acel punct manechinul incepe sa aiba personalitate. Dar si atunci stelele profesiei de manechin se comporta in asa fel incit sa faca sa straluceasca creatia si nu propria persoana.

Mai trebuie spus ca un manechin de clasa nu are comportament vulgar, cu accente energice pe propria sexualitate. A confunda podiumul sau studioul foto cu cartierul rosu din Amsterdam este un indicator al amatorismului, al incapacitatii de a te apropia de profesionismul adevarat sau al practicarii altor ocupatii, care nu au nici un fel de legatura cu moda. De aceea este bine ca tinara care doreste sa colaboreze cu o agentie de manechine sa analizeze din start toate detaliile legate de ceea ce se face si se cere acolo pentru a nu ajunge intr-un loc pe care, de fapt, nu il cauta. Nu intotdeuna vorbele, oricat de stralucitoare si ditirambice, se potrivesc cu faptele. Un plus de atentie nu strica niciodata.

MISS

MISS este cu totul si cu totul altceva decit fotomodel sau manechin. De ce? Pentru ca o miss este ea insasi. Concursul de miss trebuie sa scoata in evidenta calitatile si personalitatea unei fete. Nu vulgaritatea, nu senzualitatea fortata, nu duritatea, nu starea de aparenta absenta, de detasare. Nimic din acestea toate. La miss conteaza exclusiv modurile in care iti dovedesti personalitatea, structura interioara, modul de a gindi si de a privi viata alaturi de modul in care stii sa te ingrijesti pentru a arata cit mai bine.

Miss este o fata care demonstreaza, prin formulele specifice concursului, gradul sau de maturitate, inteligenta, modul in care vedea viata, felul in care stie sa-si puna in valoare darurile native pentru a completa o imagine de clasa, valoare, distictie. La miss conteaza doar cum esti tu, cea adevarata. Nu trebuie sa joci niciun rol. Al nimanui. Impus de nimeni. La miss esti tu, cea reala. De aceea atitudinea, tinuta, modurile de a vorbi, de a te comporta, practic felul in care se pune in valoare pe tine insati sunt definitorii. De aceea la un concurs de miss probele se puncteaza altfel decit la modeling sau o selectie de fotomodele.

Toate aceste conduc spre o structura de concurs total speciala. Probele sunt gandite intr-un anume fel. Un concurs in care concurentele sunt plimbate ori tinute pe scena doar pentru a fi expuse fizic, nu este un concurs serios. Scopul probelor concursurilor reale de miss este acela de a reliefa personalitatea concurentei, de a o ajuta sa se puna cit mai bine in valoare. Ele nu au rolul de a expune o simpla prezenta fizica ce va fi judecata si punctata in functie de amploarea reactiei sistemului glandular masculin la vederea concurentelor. De aceea, la miss, zimbetul este unul dintre elementele diferentiale definitorii. Dar despre asta si despre multe alte detalii specifice unei miss, in seria de materiale speciale ce vor urma.

 
Lectia 2 sus


CE POT FI EU: MISS, MANECHIN sau FOTOMODEL? SI, DE CE?

Te-ai intrebat vreodata: de ce sa participi la un concurs de miss, de modele sau sa te inscrii la o “scoala de modeling” ?

A te arunca cu ochii inchis intr-un concurs de miss, de modele sau spre o “scoala” este o gresala pe care o vei plati. Cum? In cel mai fericit caz cu bani si timp din viata ta. Repetam, asta in cel mai fericit caz.

Imaginile transmise la tv sau fotografiile din reviste in care stralucesc in reflectoare tinere despre care se spune ca sunt modele de succes sau miss-uri adevarate impresioneaza si atrag. Nu odata se aduce in discutie si sucesul financiar al acestora. Si atunci, privindu-te in oglinda, te intrebi: “dar eu de ce nu pot fi ca ea?”. Este normal sa te intrebi asta. Este firesc sa-ti placa ideea de a fi apreciata de cat mai multa lume. Este normal sa iti doresti sa fii si tu elogiata, aplaudata, admirata, recompensata. Pentru ca tu stii cel mai bine ca ai destule calitati care te pot pune intr-o lumina favorabila in fata celor din jur, indiferent de numarul lor.

Suntem convinsi ca ti s-a spus nu o data: “de ce nu concurezi la miss ?”. Sau, o alta intrebare, apropiata de prima,: “tu esti manechin?”.

Poate ca altadata te-ai gandit sa urmezi o scoala de manechine. Sau de fotomodele. Sau de “manechine si fotomodele”, asa cum mai sunt prezentate de unii dintre promotorii acestora.

De aici se ridica mai multe intrebari pe care trebuie sa ti le pui. Unele dintre acestea ar fi urmatoarele:

  • De ce sa concurez la un concurs de miss ? Ce vreau sa obtin de acolo? La ce imi va folosi? Ce se intampla cu mine daca ajung acolo? Dar apoi, ce ma asteapta in viitor?
  • De ce sa merg sau sa nu merg sa urmez cursurile unei scoli de manechine, sa colaborez cu o agentie de profil? Ce ma impinge spre acest gest? De ce imi doresc asa ceva? Si, daca merg, ce castig? Daca nu merg, ce pierd? Dar care este scoala pe care sa merite sa o urmez fara a-mi pare mai apoi rau de timp si de bani?
  • Care este agentia care lucreaza serios si incearca sa ma puna in valore cat mai bine?

La acestea exista si intrebarea comuna: ”Ce ma va deosebi de disperatele care incearca sa-si aranjeze vietile sperand sa fie remarcate astfel de cate un individ mai avut, indiferent de cum arata acesta sau cine este de fapt?”

La primele cazuri dar si celor care dau factor comun celui de al doilea grup de semne de intrebare se mai adauga si: “daca ma decid sa spun DA, cum pot alege o competitie sau o scoala serioasa de miss sau manechine” dintre cele despre care aud ? Cum pot sti ca anumite cursuri de modeling sunt potrivite pentru mine, ca se fac cu seriozitate sau nu? Pe scurt, “pe mana cui ma dau?”.

Am scris doar cateva randuri si s-au adunat deja mult prea multe semne de intrebare. Totusi, fara niste raspunsuri serioase la acestea nu putem trece mai departe. De aceea trebuie sa le luam pe rand.

De ce sa participi la un concurs de MISS?

A participa la un concurs de miss este o experienta deosebita si, uneori, un macaz al vietii. A participa la un concurs de miss este ocazia de a te vedea asa cum esti cu adevarat, de a demonstra celor din jur calitatile tale. Aici nu vorbim doar despre calitatile fizice.

NU VENI !

O fusta mai scurta, niste tocuri inalte si un decolteu adanc iti pot aduce aprecieri rapide privitoare la forma ta fizica. Dar oare asta este tot ce astepti de la cei din jur? Pentru tine conteaza doar cupa sutienului, gradul de dezgolire al picioarelor, grosime buzelor si a genelor ? Daca da, nu trebuie sa mergi la niciun concurs de miss. Pentru ca locul tau nu este acolo. Cata vreme iti apreciezi valoarea numai in functie de factorul fizic si rapididatea in care acesta starneste reactii prin defilarea ostentativa pe strada sau prin cluburi nu esti pentru miss. Daca iti masori succesul prin fluieraturi, claxoane admirative, invitatii la tot felul de intalniri facute de oricine, sigur nu ai ce cauta la miss. Daca tot ce ti se pare important la propria persoana este gradul de atractie sexuala poti sa ramai unde esti. Culmea reusitei tale o va constitui job-ul de animatoare, o prezentare de lenjerie intima in vreun club de fitze, aparitia nuda intr-un tabloid sau prezentarea prognozei meteo doar in sosete.

Pe de alta parte, daca iti doresti sa intri in lumea modei ca manechin, nu veni la miss. Nu ai ce cauta acolo. Am explicat in prima lectie de ce. Miss-ul nu este manechin si nici manechinul nu este miss. Concursurile de miss NU sunt drumuri sigure spre lumea modei.

DA, VINO !

Daca in afara faptului ca arati bine, ca stii sa te pui in valoare ca frumusete fizica, stii si doresti sa demonstrezi ca forta ta sta in primul rand in personalitate, vino la miss!

Daca ai inteles ca nu gradul de dezbracare a unei femei o face cu adevarat apreciata, pretuita, ci, dimpotriva, o coboara la stadiul de “obiect de consum si apoi bun de aruncat” poti veni la miss.

Daca ai puterea de arata ca nu esti perfecta dar ca prin modul in care stii sa te ingrijesti si sa te comporti starnesti admiratie, respect si emotie, vino la miss!

Ce inseamna un concurs de miss serios?

Serios. Ce inseamna “serios” la un concurs de miss? Nu cumva folosim aici termeni nepotriviti, prea oficiali, scortosi, fortati ? Nu, nicidecum. Pentru ca un concurs de miss care se respecta, isi respecta participantele si sustinatorii este ceva mult prea serios. Nu este o distractie, o gluma, o bataie de joc, nu este o ocazie de a ne amuza de concurentele de pe scena. Un concurs serios inseamna multa munca, competena, respect. Un concurs serios nu admite minciuni. In nici in fel de ipostaze. Porind de la titlul si pana la finalitate.

Asta doar daca este vorba despre un concurs serios. Trebuie sa spunem din start ca multe concursuri de miss au cu totul alt scop decit acela de a da o imagine la zi a valorii personale la care se prezinta concurentele. Si aici nu vorbim despre un scop bun. Exista si situatii in care, sub masca unui concurs de miss se ascund intentii deloc onorabile legate de participante. In alte cazuri este vorba pur si simplu de o modalitate de a stoarce niste bani. De aceea este bine sa stii ce te asteapta daca participi intr-un concurs sau in altul.

Un concurs serios nu te pacaleste prin nimic. Repetam, de la denumire pana la finalitate.

Lectia 3 sus


SEDINTA FOTO

Daca vrei sa accezi la lumea miss-urilor sau a manechinelor este foarte important pentru tine sa poti avea fotografii cit mai reusite. Pentru a netezi calea spre acest obiectiv poti urma sfaturile de mai jos:

Citeva zile inainte de sedinta foto

Nu face exercitii fizice peste norma obisnuita si nu tine un regim strict. Asta nu inseamna ca poti minca tot felul de mincaruri care te pot defavoriza. Deci nici prea mult, nici prea putin.

Incearca sa nu folosesti nici un fel de produse de machiaj sau pentru ingrijirea pielii. Cu atit mai mult, nu le folosi pe cele care nu le cunosti sau pe care nu le-ai testat niciodata.

Frunzareste revistele de moda sau pentru femei. Vei gasi sugestii pentru modul in care poti poza. Odata ce le gasesti incearca sa faci exercitii in fata oglinzii urmatindu-te cu mare atentie.

Noaptea de dinaintea sedintei foto

In seara de dinaintea sedintei foto indeparteaza orice fel de pilozitati care nu vrei sa fie vazute de catre aparatul de fotografiat. Nu uita ca acest aparat prinde toate detaliile.

Incearca sa indepartezi de pe piele celulele moarte si aplica o lotiune de protectie a pielii pentru a o inmuia.

Fa-ti manichiura si pedichiura folosind numai un lac incolor sau cu o culoare neutra.

Ce ai nevoie sa ai la tine in timpul sedintei foto?

In bagajul cu care te prezinti la fotograf trebuie sa ai toate felurile de haine, pantofi, accesorii, pe care agentul sau stilistul tau ti-au cerut sa le aduci.

Ai grija sa ai"Continutul model al gentii unui model" pe care il vei gasi mai jos.

In ziua sedintei foto

Poarta numai haine lejere pentru a fi sigura ca nu-ti vor apare pe corp urme de elastic sau alte semne datorate hainelor strimte.

Foloseste o bluza cu nasturi pentru a-ti proteja parul si machiajul de un eventual deranjament provocat de schimbarea imbracamintii.

Foloseste un deodorant care sa nu poata pata hainele. Ai mare grija de acest aspect mai ales in situatiile in care hainele ti-au fost date de catre stilist sau un sponsor pentru utilizare pe perioada sedintei foto.

In mod normal un specialist in machiaj te va astepta la studioul foto. De aceea trebuie sa vii la sedinta foto cu parul curat si fara nici un fel de machiaj.

Secretele unei sedinte foto reusite

Daca vrei sa-ti faci o serie de fotografii deosebite poti tine cont de citeva sfaturi:

  • Angajaza-ti un stilist pentru acea zi. El poate procura pentru tine cele mai potrivite haine, cele care te prind cel mai bine. Colaborarea cu un stitlist te va costa ceva dar vei constata ca ai facut o investitie care a meritat. Fotografiile tale pot fi de nefolosit daca nu ai imbracaminte potrivita. Si un machior este indispensabil. Toata acesta desfasurare de forte te va ajuta sa realizezi 6-8 fotografii foarte bune in acea sedinta foto.
  • Nu este o problema daca vei fi insotita la sedinta foto de mama ta. Poate ca uneori este mai bine ca ea sa plece putin in momentul lucrului efectiv pentru a nu te stingheri. Nu este un gest profesional sa-ti aduci la sedinta prietenii sau prietenele. Nu au ce cauta acolo cind vrei sa faci o treaba atit de serioasa. Te pot distrage si astfel pierzi o ocazie importanta.
  • Atentie! Este foarte important sa lucrezi cu un fotograf bun. De aceea, inainte de a colabora cu ORICE fotograf, ia-ti citeva masuri de protectie. Nu te lasa impresionata de reclama pe care unii fotografi si-o fac singuri, de promisiunile sau aerele lor. Este recomandabil ca inainte de sedinta foto sa te interesezi de cit de bun este fotograful respectiv la citeva agentii din oras. Opinia acestora este importanta si este bine sa tii cont de ea. Daca niciuna dintre agentii nu a auzit de fotograful respectiv nu accepta sedinta foto cu el. Probabil ca nu este printre cei buni. Inainte de a lucra cu un fotograf cere-i sa-ti arate portofoliul lui. Daca nu-ti place stilul acestuia, nu lucra cu el.
  • La studioul foto trebuie sa ajung la timp, proaspata si curata. Asta inseamna fara nici un fel de machiaj. Lasa-ti acasa toate bijuteriile. Ia-le doar daca vrei sa risti sa le pierzi pe undeva. Pe timp insorit este bine sa porti ochelari de soare pentru a feri musculatura din zona ochilor de probleme.
  • In timp de pozezi asigura-te ca esti increzatoarea in ceea ce faci si ca te simti bine. Daca nu ai incredere in frumusetea ta exista riscul de a se vedea acesta atitudine in fotografie.
  • Cind te schimbi nu uita sa pui un servet mai mare pe cap in timp ce imbraci peste cap haimele aduse de stilist. In felul acesta te feresti sa lasi urme de machiaj pe acestea. Stilistul ca observa grija ta si-ti va fi recunoscator.
  • Nu face mai mult de o sedinta foto fara a beneficia de sfatul reprezentantului unei agentii. Poate ca agentia va voi sa te foloseasca intr-un anumit doameniu asa ca va asigura tot ce trebuie pentru ca tu sa te poti incadra in acele cerinte. Daca faci totul de capul tau s-ar putea sa pierzi bani degeaba.
  • Continutul gentii unui model

    In timpul unei sedinte de fotografie trebuie sa ai cu tine o serie de lucruri foarte importante.

  • o banda pentru par;
  • elastice;
  • ace de par;
  • pieptan si perie;
  • ondulator;
  • aparat de indreptat parul, bigudiuri;
  • aparat de ras si pasta de ras.
  • Pentru fata

  • curatator de piele pentru celule moarte;
  • creme de inmuiere;
  • trusa de machiaj;
  • vata de bumbac, tampoane;
  • ruj sau gloss pentru buze;
  • oglinda.
  • Pentru unghii

  • o trusa completa pentru manechiura;
  • citeva sticlute cu lac incolor;
  • acetona sau altceva pentru curatat unghiile.
  • Imbracaminte

  • ciorapi negri si albi;
  • chiloti tanga si sutien de culoarea pielii;
  • sutien cu push-up ( burete);
  • rochie de culoare deschisa si esarfa;
  • fier de calcat.
  • Pantofi

  • pantofi/sandale asortate cu rochia;
  • flats maro si negri;
  • adidasi alb complet;
  •  
    Lectia 4 sus
    

    TINUTA DREAPTA A SPATELUI

    Un alt element deosebit de important in ansamblul aspectului unei concurente la “MISS ROMANIA” este o tinuta dreapta a spatelui, tinuta ce da linie intregului corp. Si in viata de zi cu zi, un spate drept este un element care face ca privirile celor din jur sa fie indreptate spre tine.

    Spatele drept este o componenta a senzatiei de distinctie si demnitate pe care o poti lasa in urma ta. Acesta tinuta trebuie sa fie permanenta. Nu ai voie sa-ti permiti “luxul” unei cocoase, a umerilor strinsi si adusi in fata, a spatelui incovoiat.

    CUM AJUNGI LA O TINUTA DREAPTA ?

    Controleaza-ti tinuta cu orice ocazie. Priveste in vitrinele pe linga care treci, in oglinzi, in geamuri. Observa-te permanent. Umareste ca asezarea coloanei sa fie perfect vertical. Incearca sa constientizezi pozitia vertebrelor. Trebuie sa le simtiti perfect asezate una peste alta, cu intreaga coloana verticala fara a rigidiza muschii spatelui in vreun fel. Din contra, muschii spatelui trebuie sa fie destinsi, relaxati. Capul se tine cu barbia usor ridicata si usor adus spre spate. Bazinul trebuie impins putin in fata, ca si pieptul. Aceste miscari te vor ajuta foarte mult in a obtine o pozitie frumoasa a spatelui. Imagineaza-ti ca ai fi prinsa de un fir de par de tavan. Acest fir sta intins si, daca indoi spatele, se rupe imediat. Nu rupe firul pentru ca el te ajuta sa ramai mereu dreapta!

    Tinuta acesta se poate obtine cu exercitii atente efectuate pe parcursul intregii zile, cu orice ocazie. Spatele drept stimuleaza functionarea corecta a intregului organism.

    Un execitiu simplu pentru atingerea unei pozitii corecte se face tinand la spate, dupa ce a fost petrecut printre bratele flectate, a unui bat. Acesta va ajuta la impingerea inainte a partii inferioare a coloanei vertebrale si, automat, la scoaterea in fata a partii superioare a acesteia si a toracelui.

    Atunci cand stai pe scaun nu folosi spatarul ! O pozitie care te ajuta este aceea in care pulpa face un unghi de 45-50 de grade cu gamba si nicidecum unul de 90 de grade. Stai spre marginea din fata a scaunului pentru a te apleca foarte usor spre fata. Asa vei gasi un echilibru care te ajuta sa stai dreapta.

    Pozitia dreapta a coloanei vertebrale este si foarte sanatoasa. Cind vei trece de 40 de ani ai sa auzi in jur doar plangeri. Spatele doare rau daca este obisnuit in pozitie vicioasa. De aceasta durere se scapa foarte greu, dupa indelungate tratamente medicale. Daca vei avea grija de acum, nu vei sti ce inseamna durerile de spate niciodata si vei arata foarte bine.


    Gavrila INOAN si Irina HAIDET